søndag den 20. juli 2014

Glutenfri banankage

Fødselsdagskage
uden mælk, æg, gluten og nødder

Min søn fyldte 3 år og i den anledning var vi i Knuthenborg Safaripark, sammen med hans mormor.
Vi skulle naturligvis have en kage og naturligvis en som han kunne tåle.
Jeg bagte derfor en lille kage af en ny kageform jeg har købt, med en diameter på ca 10 cm, hvilket passede fint til 3 voksne og 2 børn.
Jeg bagte en banankage efter denne opskrift på bananmuffins, hvor jeg bagte den i ca 35 min ved 170°C. (tjek efter med et træspyd).
Da kagen var afkølet flækkede jeg den på langs og smurte en lag PSC creme (se opskrift her), på nederste bund og så en hindbær/rabarbersyltetøj ovenpå, inden jeg lagde øverste bund på igen. Herefter blev det resterende PSC creme farvet og smurt på kagen. Google evt "opsmøring af kage" for udførlig guide. Der er en masse gode videoer på YouTube angående dette emne.
Til sidst er der pyntet med fondant. Husk at kontrollere at der ikke er spor af nødder, mælk eller lignende i fondanten. Jeg køber min i Metro, men de fleste mærker i kagebutikker er uden spor af andre produkter.

Her er den guide jeg brugte til at lave Olaf fra Frost efter: Link







Ingen kommentarer:

Send en kommentar